søndag den 12. februar 2012

Helligt vand og anden lokal nedboer

Lonely Planets gode raad er dyre hvis man sammenligner pris med faktiske gode raad i den. Vores foerste nat i Ubud har vaeret i selskab med saa enormt stort et dyr (paa vores vaerelse ja) med saa enormt hoej en lyd at vi simpelthen var noedt til at flytte vaerelse midt om natten (sjovt nok syntes personalet ikke det var saa maerkeligt - det taenkte vi lidt over) Ifoelge Lonely Planet er der her tale om et hyggeligt lille sted i den gode ende af budget loesningerne....Tvivler paa Lonely Planet rent faktisk har vaeret der for nyligt.....Vi har begge sovet viklet ind i myggenet i smaahysterisk panikanfald for at moede diverse dyr ( igen)..
Bor nu lidt laengere ude af byen hos soed balinesisk familie der ganske enkelt hamrede et soem i vaeggen saa vi kunne faa vores myggenet op (tror de kunne fornemme paa vores hektiske toneleje at dette ikke var til diskussion) Vi nyder at her er blevet mere groent og autentisk omkring os (vi er faktisk ok til det med dyrerne - saa laenge de ikke lige er paa vaerelset) men synes selv det er synd for os at det regner for 5 dag i traek (det synes diverse skype repraesentanter i DK ikke kan jeg fornemme) Vi har leget turister i Monkey Forrest og paa det lokale marked i Ubud. Koert scooter i bjergene, set fantastiske kaffeplantager, besoegt hellige kilder og fundet et yndlings spisested hvor vi nyder retter til ca. 10 kr med alle de andre lokale ;)
Sanne har forresten raftet - det turde jeg altsaa ikke - men hun kom hjem helt vaad og glad saa det var godt.
Jeg er til gengaeld blevet healet og kan derfor meddele at jeg faar 3 boern og bliver gift naar jeg fylder 29. Alt sammen meget brugbar viden som jeg uden tvivl ikke kunne have levet uden... Faktisk var det en stor oplevelse og alle der har set "Eat,pray and Love" vil nok kunne se det autentiske i at moede Wayan og hoere hendes underholdende fortaellinger om" the big banana" ( den maa I selv regne ud) alt imens hun skrubber diverse blade og urter ind i huden paa en. Sanne gav op efter 4 timer og gik en tur. jeg slap foerst efter 7 og efter at have lugtet til noget der i mistaenkelig grad mindede om ammoniak (!!) .. men jeg lever heldigvis ogsaa stadig - og har faaet blade ( som i fra traeer) med til en maaneds forbrug ( ja til at spise) Saa maaltiderne er blevet en festlig begivenhed ( for Sanne) vender tilbage med resultatet. I morgen skal vi med mor og datter i tempel ( noget med nogle helte der skal fejres) mor Made har vaeret frem og tilbage med 7000 forskellige beklaedningsdele vi tydeligvis boer vikle omkring vores meget bare og vestlige krop - det goer vi saa!

1 kommentar:

  1. Åh, søde Julle-pige!

    Sikke nogle gode og sjove oplevelser, I får med hjem! De bliver uvurderlige - om ikke andet så om et par år! :-D Ligger flad af grin og hygger mig gevaldigt med de billeder og ansigtsudtryk, dine beskrivelser har fremkaldt i mit hoved og mindes min egen erfaring om de indonesiske myndigheder, da jeg fik stjålet mit pas og alle mine rejsecheks! Det er fantastisk så glad man pludselig bliver for at bo i Danmark....... når her ikke er sibirisk kulde - men dén slap I jo så for! :-D Så nyd I bare regnen i det tropiske klima - så finder vi filtsåler, ekstra vanter og strømkablerne til bilen frem herhjemme!

    Masser af knus Sanne, Mie & Magnus

    P.S.: Skriv snart igen - det er NÆSTEN ligesom at være med som blind passager! :-D

    SvarSlet